LLEGIR IMATGE (Comunicació visual)


Abans de començar el tema de la composició, cal  deixar clar El Procés de Comunicació Visual :


Emissor: és la persona/es o entitat que emet el missatge. 

Missatge Visual: és la informació que es transmet a partir d'imatges i/o signes. 

Receptor: és qui rep el missatge, el públic a qui va dirigit. Moltes vegades el  receptor  o espectador  reinterpreta el  missatge transformant el seu signifcat. 

Codi: són els diferents tipus d'IMATGES (dibuixos, fotografes, pintures, escultures,...) i de SIGNES utilitzats per transmetre el 
missatge (números, lletres,...). 

Canal o Mitjà: suport i materials utilitzats (paper dibuixat o imprès, tela del quadre, pel·lícula de cinema, fang, marbre, pintura...). 

Diferents Tipus de Llenguatges Visuals 

El CÒMIC, el CINEMA, la PUBLICITAT, el DISSENY, la FOTOGRAFIA, l' ESCULTURA, l' ARQUITECTURA, tots ells són diferents LLENGUATGES VISUALS que estableixen un Procés de Comunicació Visual. 

La temàtica i el gènere
El tema: és allò de què parla un missatge visual, pot ser social, històric, religiós, mitològic o pot ser conceptual i fer referència a temes universals com: l'amor, la llibertat, la mort, la justícia, etc.

Els gèneres: són tipus de representacions que es representen al llarg de la història de l'art. N'hi ha tres: el bodegó o natura morta, el paisatge i el retrat.

BODEGÓ
"Natura morta" de Paul Cezanne (1883-87)

PAISATGE
"Petits prats de primavera" d' Afred Sisley
(1881)


RETRAT
"Sin títol 21" de Cindy Sherman (1978)

El Collage (del francès, coller: enganxar) és una

 tècnica plàstica consistent en la realització

 d'una pintura o dibuix amb un o més objectes 

enganxats. Un collage es pot compondre per 

complet, o solament en part de fotografies

, fusta, pell, diaris, revistes, objectes d’ us 

quotidià, etc.

Mira l'obra d'aquests artistes i inspira't

MAX-O-MATIC (Màximo Tuja Buenos Aires 1975)

WR74_ENOVIA


Ashley_web


max CKOT 31

bloomberg_montana

fast_company_Brain







EQUIPO CRÒNICA (va ser un grup de pintors espanyols, de estil POP ART que van estar en actiu de l'any 64 fins 1981. la seva obra analitza la situació política de espanya en aquells anys i de la història de l'art amb  un marcat accent irònic i crític))










MAURICIO WAGNER (Alemania 1974)











Exercicis 


1. Proposta d’ exercici: Ucollage,  sobre  paper  de 

format A4.  Ha d’ haver-hi elements que provinguin 

dels diferents llenguatges visuals ( pintura, gravat, 

dibuix, cinema, arquitectura, escultura…).

Tema: representació d'un somni

a) Descriu  el teu  somni ( mínim 5 línies)

b) Realitza el collage


2. Mira la següent imatge.

Identifica els diferents elements de la comunicació.



El símbol gràfic
Un símbol gràfic és un element visual que representa un concepte o una idea.La pau, La justícia, etc. són conceptes i, per tant, no tenen forma. El símbol permet materialitzar-los.
Els símbols formen part dels codis culturals que ens permeten interpretar un missatge visual.





Diferents Tipus d' Imatges segons la seva funció:

Comunicatives: expliquen una notícia, un succés. Són imatges periodístiques.









Informatives: expliquen una realitat de manera objectiva. 
Diagrames, plànols, instruccions,... 











Exhortatives: són les imatges que ens volen
convèncer d'alguna cosa. Imatges publicitàries.







Resultado de imagen de IMATGES EXHORTATIVES
Estètiques: intenten representar la bellesa. Imatges artístiques. 





Resultado de imagen de IMATGES ESTÈTIQUES

Exercici:
Classifica les següents imatges segons la seva funció.

a) b) 


c) d)

e) f) 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada