ELEMENTS DEL LLENGUATGE VISUAL






EXERCICI

Mira aquestes imatges, són fotografies, d'espais urbans, molt creatives, tenen com a motiu principal les línies. Inspirat i agafa idees.





Activitats:

Concurs de fotografia matemàtica
Participaran els alumnes de 1r i 2n de l’ESO.
Bases:
  • Les fotografies han d’estar fetes pels participants, no es poden fer fotomuntatges.
  • Cada foto haurà de dur un títol original que faci referència, d’alguna manera, al contingut matemàtic de l’ obra, amb gràcia i originalitat.
  • L’arxiu amb la fotografia tindrà un format JPG i el nom constarà de : el nivell, barra baixa i el títol de la fotografia( exemple: ESO 1r_Paràboles a la figura. jpg). També s’haurà d’enviar un fitxer de text amb el mateix títol que l’arxiu de la fotografia, on hi constarà el nom de l’autor, el títol de la fotografia, el centre i el nivell.
  • La data límit de recepció de les fotografies serà el 3 de febrer.
  • L’exposició dels treballs seleccionats es farà el dia 13 de març, en la 1r Jornada Científica a l’ Institut Mercè Rodoreda.
  • El lliurament de premis es farà el dia Sant Jordi, 23 d’ abril  de 2015.








Activitat: Descripció d'una imatge

1. Mira atentament la següent imatge
2. Contesta les preguntes:




1) Què apareix en la fotografia?

    a) Una escultura en una plaça 

    b) La façana d'un edifici 
    c) La finestra d'un edifici

2) Quins tipus de línies predominen?

    
    a) Línies corbes
    b) Línies ondulades
    c) Línies rectes

3) Quina posició tenen aquestes línies?


   a) Trencades i diagonals

   b) Horitzontals i verticals
   c) Diagonals

4) Quina sensació produeixen aquestes línies?

   a) Confusió, desordre
   b) Desequilibri, dinamisme, moviment
   c) Estabilitat, equilibri, serenitat

C. Un cop contestades les preguntes, ja pots fer un breu text  descriptiu de la fotografia. 



Exercicis: 

Rostres de línia contínua 
Sobre un paper normal A4 en el qual s'ha enganxat un fragment de fotografia d'un rostre, continuar el dibuix amb una única línia. Això vol dir que aquesta no s'ha de tallar ni interrompre en cap moment. 
Primer s'haurà de fer a llapis i després repassar-ho amb un retolador negre de 0,4 o semblant.
Ací algun exemple fet per alumnes de 1r d'ESO de l'IES Xarc (Sta. Eulària des Riu)


EXERCICI

OP ART Bridget Ritley, artista nascuda a Londres (1931) va ser una de les pioneres de l'OP ART (art òptic)



Activitat:


LÍNIA COM A ELEMENT CREATIU I EXPRESSIU

Aquest vídeo presenta l'obra de tres artistes,que  utilitzen la línia com a element generador de les seves obres. Agafa idees pel teu treball.



EXERCICI:

 Manipulació d'una imatge impresa

1. Busca en una revista la imatge d'una persona ( de cos senser ) retalla-la
2.  Pensa quina part vols treballar amb   línies PARAL·LELES I CIRCUMFERÈNCIES ( cabell, cos, cames...) Després pega-la en una làmina DIN A 4. Pot estar centrada o bé en un lateral de la làmina.
3. Recorda que com a mínim una part del fons també ha de estar treballat amb línies paral·leles i circumferències.
4. El procediment gràfic pot ser : retoladors , llapis de colors i /o collage.
5. Important: No s'han de repassar les línies de contorn 



Text descriptiu: 
 Mira atentament la següent imatge i escriu un text descriptiu.
Recorda:
1r indica que es veu a la imatge
2n descriu amb ordre les diferents parts del edifici: fomas, psosició, materials, colors.
3r Explica la opinioó que tens sobre el edifici o la sensacions que et produeix.

Exercici:








TEXTURES










EXERCICIS: 

MOSTRARI DE TEXTURES 
  • Primera part: elaborar distintes textures  en les caselles de la làmina (imprimible en paper Basik,a sota: caselles text.pdf). Ha d'haver diversitat de textures (visuals i tàctils)cal fer servir diferents tècniques i materials.
  • Segona Part: Interpretació d'una imatge amb textures.